De Amsterdamse ontwerpstudio The Invisible Party ontwierp het interieur, de naam en de huisstijl van de spiksplinternieuwe mannenmodewinkel Oblique Men in Utrecht. Oblique Men verkoopt zowel kleding als schoenen en accessoires van 58 verschillende high-end merken. De winkel zorgt daarmee voor een unieke totaalervaring. En dat zie je terug in het interieur.
De materialen en het kleurenpalet waarmee Van Assem interieurbouw mocht werken weerspiegelen de juxtapositie van Oblique Men: enerzijds het luxueuze traditionele dat de merken van oudsher kenmerkt, anderzijds het jonge, op straatmode gerichte gezicht van de doelgroep. Luxueus hout, messing en fluwelen stoffen benadrukken de klassieke kant. Beton, glas en neontinten de contemporaine. Achterin de winkel bevindt zich een lounge-ruimte met paskamers waar in alle rust en comfort kan worden geshowd aan partners en/of vrienden.
“Een obliek is een hellende lijn, niet loodrecht en ook niet parallel. The Invisible Party nam dit als conceptueel uitgangspunt voor Oblique Men aan de Utrechtse Lijnmarkt. De obliek is de filosofie achter de merkstrategie die The Invisible Party ontwikkelde en komt, behalve in de Engelstalige naam, op verschillende manieren terug in de inrichting van de winkel. ”